Annons:
Etikettvad-innebär-detta
Läst 339 ggr
eirwen
2/11/19, 3:52 PM

Pappa misshandlade sina barn får hela vårdnaden

Detta är en nyhet som har spridits och många har varit väldigt arga och besvikna på hur man kunnat ge pappan vårdnaden.

Rubriken är ett bra exempel på hur media kan nyansera saker som hänt. 
Mina första tankar som går Socionomutbildningen är att jag vill läsa själva domen. Man kan inte bilda en helhetssyn  genom vad en artikel säger då saker kan tas ur sin kontext och inte förklaras. 
I detta fall:
Vad för misshandel? Detta är en svår fråga för många då de flesta anser att misshandel är misshandel. Men det finns grader på misshandel. 
Varför fick pappan vårdnaden? Det är inte alltid så lätt som att den ena föräldern ska få vårdnaden utan man tar hänsyn till mycket. Vad är barnets bästa? Kan föräldrarna ha gemensam vårdnad? Om inte, vem har bäst förutsättningar för att kunna samarbeta med den andre föräldern? 

Detta är lite tankar från mig och jag har såklart mina åsikter om just detta fall. 
Vad tänker ni? Några spontana funderingar eller så?

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

Annons:
Farwuq
2/12/19, 7:12 AM
#1

Helt klart att man måste gå till grunden och se vad som hänt; pressen och tabloiderna ska man inte ta som sanningsvittnen.
Media talar om "Fake news" och sedan är de själva som sprider lögner.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: